Firefox doet vreemd

Discussieer hier over allerlei GetPaid gerelateerde onderwerpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chanel
10 Euro
10 Euro
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:17

Firefox doet vreemd

Bericht door Chanel »

Sinds een paar dagen doet bij mij firefox vreemd.
Eerst was het zo dat als ik iets zocht via de zoekbalk (google) dat er eerst bovenaan wat advertenties stonden, daarna de websites waar het desbetreffende artikel te koop is.
Nu sinds een paar dagen staat er niet meer bij de bovenste linken dat het een advertentie is en wanneer ik klik op de bovenste link en hem open in een nieuw venster zie ik dat er via een vreemde link word door gelinkt, ook daar onder staan geen bekende shops meer maar de gekste websites die met het artikel niks te maken hebben en waar ik nog nooit van heb gehoord.
Ook is het zo dat als ik op een website ben en ik op een link klink van een artikel dat het word geopend in een nieuw tabblad en op de huidige pagina krijg ik een bolletje die aftelt vanaf 5 en dan op een wildvreemde pagina uitkomt.
Dit gebeurt alleen op firefox en niet op chrome.
Ik heb al avast er over gegooid, malware bites en ccleaner en helaas heeft niet geholpen.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en nog belangrijker, hoe los ik het op?
Gebruikersavatar
Chanel
10 Euro
10 Euro
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:17

Re: Firefox doet vreemd

Bericht door Chanel »

Edit, ik heb kunnen zien welke link het is, laubeyrietechnologie en het schijnt een virus te zijn?
Hoe kan het dat de scanners dit niet vinden en hoe kom ik er dan van af?
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: Firefox doet vreemd

Bericht door Silvia »

@Chanel
ik heb je straks pb gestuurd, met daarin misschien de oplossing?
Gebruikersavatar
Chanel
10 Euro
10 Euro
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:17

Re: Firefox doet vreemd

Bericht door Chanel »

De oplossing was het helaas niet maar ik ben nog even door gegaan met zoeken.

Nergens op mijn pc was laubeyrietechnologie . com te vinden, geen apps, geen add-ons, niks, noppes, nada.
In mijn add-on lijst staan alleen 2 dingen van avast en een mining blocker, die ik vorig jaar eens vanaf dit forum heb gedownload, toen was het handig ivm traagheid van dat mining gedoe.
Ik zal vast niet de enige zijn geweest die die mining blocker toen aan heeft gezet.

Ik heb hem net uit gezet en tot mijn verbazing is alles weer zoals het was, nu hopen dat het ook zo blijft.
Ik verwachtte natuurlijk niet dat het daar aan kon liggen aangezien die al een jaar meedraait zonder problemen en nu sinds een paar dagen deze ellende geeft.
Wat er met die add-on is gebeurd daar heb ik geen idee van maar helemaal pluis is die dus niet meer.
Of het voldoende is geweest om die add-on te verwijderen daar heb ik geen idee van, hopelijk zit die nu niet nog steeds op mijn pc ergens verborgen om over een tijdje ineens weer lastig te komen doen.

Voor iedereen die dus ook die mining blocker heeft, let op of er geen problemen zoals bovenstaand zijn.
Plaats reactie