M'n kindje zie ik steeds verder opgroeien.

De plek om je ff lekker uit te leven.. Alles wat niet in de overige fora hoort kan hier geplaatst worden.
Plaats reactie
Hydragon
2 Euro
2 Euro
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 feb 2014 14:48
Locatie: MSX 4 ever.
Contacteer:

M'n kindje zie ik steeds verder opgroeien.

Bericht door Hydragon »

Voor de mensen die opgroeiden in de jaren '80 / '90 zullen zich misschien de MSX homecomputer herinneren.
Rond 1994 werd het systeem in de doofpot gegooid, maar het de hobbyisten blijven de scene tot de dag van vandaag in leven houden.
Zelf ben ik één van die hobbyisten die in 2009 de website CheatMSX ging opzetten, wat begon op een chat als een grapje.
De essentie van de website had het doel om alles onder te brengen van cheat codes voor de MSX games, want vaak als je ergens naar op zoek was, moest je eindeloos gaan zoeken en kwam je uit op allerlei geocities websites etc.
Kortom alles was verspreid over het web en CheatMSX had als doel als één unieke bron voor alles te dienen, gerelateerd aan tips en trucs.
De website werd gestart met 3 onderdelen ( guides, cheatcodes en mappen van de spellen ) en werd als Engelstalig online gebracht.

Het heeft een kleine downtime gehad door privéomstandigheden van 2 jaar, maar kwam eind 2015 weer terug op het web!

Vandaag de dag is de website veel verder uitgegroeid en ontvangt de website 1500-2000 unieke bezoekers per maand en bevat de website 8 verschillende secties:
- MSX Game Cheats, Tips & Tricks
- MSX Game Maps
- Walkthroughs, Faqs & Guides
- IPS Cheat Patches
- Peeks & Pokes
- MSX Emulator Cheats
- Online Password Generators for MSX Games
- Manuals for MSX Games and Software

en beschikbaar in de volgende talen:

- Engels
- Spaans
- Portugees / Braziliaans

Sinds kort, maakt de website gebruik van Let's Encrypt voor een beveiligde verbinding (SSL / https) en is de layout volledig vernieuws om compatible te zijn met telefoons, tablets and so on.

Dit is mijn hobby project waar ik dus met veel plezier aan knutsel en werk, want jah het draait niet op een bekende CMS, de gehele website is
met de hand opgebouwd met de beste website-bouwer ooit ontwikkelt : Notepad++ ( oftewel Kladblok! )

Enkel voor het forum, is software ge-installeert,want het had geen meerwaarde het wiel opnieuw uit te vinden.
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, wees vrij de website een bezoekje te brengen op https://www.cheatmsx.com
Plaats reactie