Belangrijke info

Hier vind je alle support topic's van de verschillende Klik, Linkspel en Spaarprogramma's.
Moneybugs
20 Euro
20 Euro
Berichten: 511
Lid geworden op: 17 jan 2014 17:29
Contacteer:

Re: Belangrijke info

Bericht door Moneybugs »

Ben zelf nu bijna 1,5 jaar aan het verdiepen in de buitenlandse systemen, diverse getest.

Inkomsten liggen inderdaad vele malen hoger maar daarin tegen zijn de risico's ook hoger. Mede afhankelijk van het soort systeem.

Onderaan de streep, dus winsten en verliezen verrekend, is het toch zeker de moeite waard om een poging te wagen!
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Belangrijke info

Bericht door willy »

Kan best zijn, ook met de cycler die u doet, maar dan moet u wel steeds bij de eersten zijn, meteen je uitbetaling aanvragen en oprotten dan, want daarna stokt het vaak
Nelly
10 Euro
10 Euro
Berichten: 299
Lid geworden op: 17 jan 2014 14:44

Re: Belangrijke info

Bericht door Nelly »

willy schreef:Kan best zijn, ook met de cycler die u doet, maar dan moet u wel steeds bij de eersten zijn, meteen je uitbetaling aanvragen en oprotten dan, want daarna stokt het vaak
Dat is inderdaad waar wat je daar zegt Willy
Ik was vrij vroeg bij GAS en de verdiensten gingen lekker
Tot na een paar maanden, de vergoedingen gingen heel hard naar beneden, de uitbetalingen duurde langer, en wou je nog iets verdienen dan moest je pakketten kopen
Ik ben er al lang geleden uitgestapt omdat de verdiensten niet opwogen tegen de kosten die ik moest maken
Wat ook heel zwaar telt is of je veel of weinig actieve refs heb,wat ik dus niet had
En nu met al dat gedoe met paypal in het buitenland is het voor mij helemaal einde verhaal
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3949
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Belangrijke info

Bericht door Christina »

Mensen worden over het algemeen lid van een gpt/spaarprogramma om een centje bij te verdienen.

Zeker de nieuwe leden vragen zich niet af waar de sites de inkomsten vandaan halen. Als ze maar worden uitbetaald!
En dat is ook te begrijpen.


Dan hebben we een heleboel leden die al heel lang meedraaien en ook alleen maar uitbetaald willen worden.
Nooit een cent spenderen aan ads, de veiling of aankopen doen.
Klikken als een gek en hebben iedere maand zo ongeveer een aanvraag tot uitbetaling.
Deze groep zou beter moeten weten.
Ze lezen de mails met informatie waarom een site geen inkomsten meer heeft.
Maar is niet hun probleem, als ze maar betaald worden.
En is ergens nog terecht ook.

Dan is er ook nog zo iets als een wisselwerking tussen de webmasters.
Als ik bijv. al 15 keer via een veiling heb gekocht op een andere site en die wm koopt nooit iets bij ons op een veiling begin ik toch ook vraagtekens te krijgen.
En dat geld ook voor het doen van aankopen.

En wat de aankopen betreft hebben de leden nog steeds niet door dat ze op de kleinere sites veel meer cashback krijgen dan op de grote sites.

Dat plus dat de affiliates het ons steeds moeilijker maken brengt de kleine sites in een neerwaartse spiraal.

Dan zijn er nog steeds heel veel leden die niets begrijpen van het linkspel en een rotator.
Daarom zijn het op de veilingen ook altijd de zelfde leden die bieden, degenen die het wel snappen.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Belangrijke info

Bericht door willy »

Klopt, maar die leden moeten wel beseffen dat ze aan het meehelpen zijn om de kleintjes wara ze maandelijks of tweemaandelijks een aanvraag indienen er niet meer zullen zijn binnen een bepaalde tijd
Maar dat zijn zorgen voor later denk ik

Ik zie binnen dit en enkele maanden nog wel 'iets' verdwijenen van sites of moet ik zeggen wm's
Nelly
10 Euro
10 Euro
Berichten: 299
Lid geworden op: 17 jan 2014 14:44

Re: Belangrijke info

Bericht door Nelly »

willy schreef:Klopt, maar die leden moeten wel beseffen dat ze aan het meehelpen zijn om de kleintjes wara ze maandelijks of tweemaandelijks een aanvraag indienen er niet meer zullen zijn binnen een bepaalde tijd
Maar dat zijn zorgen voor later denk ik

Ik zie binnen dit en enkele maanden nog wel 'iets' verdwijenen van sites of moet ik zeggen wm's
Ik denk inderdaad dat die kans vrij groot is dat er meer gaan volgen
Vandaag mijn jaarlijkse status opgenomen en dat was om te huilen
uitbetalingen op de sites kd +/- 850 gd +/- 200 speed +/- 320
inkomsten uit afs nog geen 80 euro inkomsten veilingen kleine 60 euro
Mede omdat ik op speed 3 vaste bieders heb die steeds terug komen
Zelf besteed ik vrij veel op andere sites in de veilingen, maar een bod van een andere webmaster vrijwel geen, op 2 webmasters na die soms eens meedoen
Sorry Christina bij jouw kan ik niet bieden, ik ben geen lid
Maar ik begreep heel goed wat je bedoelde in jouw stukje
Dan hebben we het nog niet over hosting en onderhoud van de sites en dergelijke
Dus je hoeft geen rekenwonder te zijn dat de verliezen op de sites hoog kunnen oplopen
En dat is niet alleen bij ons
Steeds vaker zit ik met de gedachte waarom ik het nog doe, en ik denk met mij diverse meer
Ik zal ook op een bepaalde manier van alles moeten veranderen, dit is gewoon niet leuk meer
En kan ik me eigen ook heel goed indenken dat webmasters de handdoek in de ring gooien, hoe jammer het ook is
Momenteel ben ik aan het overwegen geen veilingen meer te plaatsen, dat heeft bij ons toch geen nut
Bepaalde leden betalen liever 20/1000 voor klikfans op de adverteer pagina dan 2/1000 in de veiling
Ik ben ook aan het overwegen om de linkspelen te verlagen
Account scoren nee, dan nog liever helemaal stoppen
Maar waar ik laatst wel van schrok
Ik sprak een lid over cashback die kreeg een cashback van een half % op een product wwoooww
Gefeliciteerd bij ons had je op het zelfde 4% gehad en we hebben niet eens verplichtingen
Natuurlijk was dat op een grote site
Natuurlijk is een ieder vrij om te bestellen waar men wil, maar dan ook geen huiliehuilie doen wanneer onze kleine sites er straks één voor één er tussenuit vallen
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Belangrijke info

Bericht door willy »

zo is dat , juist

+ dat ik dan nog eens cashback uitbetaal zodra aankoop is goedgekeurd en gefactureerd door affiliate

Vaak moet bedrag min 2 euro zijn
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Belangrijke info

Bericht door corinasjunk »

Ik lees dit topic al een tijdje mee, steeds getwijfeld om te reageren, maar ga het toch doen.

Ik lees steeds dat 'de leden' hun aankopen via sites met een score doen. Anderzijds lees ik op het forum en elders ook steeds vaker, ook van de gewone leden, de afkeer mbt deze sites. Men wil hier geen lid zijn, men wordt niet lid, zegt het account inclusief verdiensten op, of probeert het met een actie en zegt na uitbetaling het account op. Die sites hanteren inmiddels zo lang de accountscore dat men m.i. ofwel heeft opgezegd, ofwel al aan de score en uitbetalingseis heeft voldaan (en daarna de site dus kan dumpen), ofwel al zo lang wacht tot die score omhoog gaat dat ze nog gek zijn dat ze het blijven proberen ook.
Kortom: als iedereen handelt naar wat ie zegt, zouden er al lang veel leden moeten zijn die geen lid (meer) zijn van zulke sites. Die zouden hun aankopen dan via de kleinere sites kunnen doen.

Echter: er zijn ook leden, waaronder ikzelf, die misschien 1x in de 2 jaar iets online kopen, die het geld uit de GPT gebruiken om boodschappen van te halen bijvoorbeeld (en voordat er iemand AH online oppert: voor het minimum bestelbedrag kan ik een maand boodschappen doen, niet alleen bij AH, maar alles, dus dat gaat hem niet worden).
GPT is toch een klein zakcentje, en ik denk dat er veel meer leden zijn met een laag inkomen, dan leden met een modaal inkomen die per se een tientje per maand extra willen verdienen. Hebben die leden wel dezelfde online shop gewoontes als Jan Modaal? Naar mijn idee zijn er ook veel ouderen, weten ze wel hoe het werkt, of snappen zij echt alleen hoe ze een mail moeten klikken en verder niet? GPT-leden zijn zeker niet representatief voor de gemiddelde Nederlander/Vlaming schat ik zo in.

Ik typ nu even mijn situatie, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat ik niet de enige ben. Nee, ik ben geen lid van sites met een accountscore, zodra ik erachter kwam heb ik mijn lidmaatschap direct opgezegd. Ja, ik ben wel lid van enkele groten, zoals Euroclix en Qassa, maar via hen doe ik ook geen online aankopen. Want nee, ik doe eigenlijk geen online aankopen. De online aankopen van de laatste 7 jaar zijn op 1 hand te tellen, waarvan 2 bij de lokale dierenwinkel die in geen enkel cashbacksysteem zal zitten (de krabpaal die ik wilde was alleen online te koop). Maar ja, ik koop wel online bij bijvoorbeeld veilingen. Kan ik die centen beter gebruiken? Misschien wel. Maar ik neem het risico ads te kopen om daarmee op alle andere sites mijn saldo op te hogen, vaak met een winstmarge van slechts een halve cent per 1000 hits, soms ook met verlies. Ik durf die gok te wagen, van het tientje van site x investeer ik de helft in ads op welke site dan ook en vul daarmee de virtuele spaarpotjes op heel veel verschillende sites aan. Of het totaal weer op die 5 euro komt is altijd maar de vraag. Of ik de uitbetaalgrens behaal en uitbetaald krijg voordat een site stopt of verdwijnt, is ook maar de vraag. Natuurlijk zijn er sites die al jarenlang netjes uitbetalen, maar helemaal zeker weten doe je het nooit, want ook buiten de schuld van webmasters om kan er vanalles mis gaan (denk maar aan DDM-projects vorig jaar, wat voor de webmasters uiteraard vervelender is/was dan voor de leden). Hoe een site ook stopt, het geeft toch elke keer weer een deukje in het vertrouwen van de leden. Als ze al niet durfden om op een veiling te bieden, niet met accountsaldo maar met 'echt geld', durven ze dat nog minder als er weer van die vervelende berichten opduiken.

Vanuit de webmasters snap ik het ook hoor, jullie hebben kosten aan de site en steken er veel tijd en energie in, en jullie verdienen wat mij betreft zeker de aankopen van de leden, maar de berichtgevingen in dit topic komen op mij over alsof jullie ervan uit gaan dat elk lid minstens 1x per maand een online aankoop doet. Dat is echt niet zo...
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3949
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Belangrijke info

Bericht door Christina »

@ corinasjunk:

Er zijn zeker veel leden die alleen de mails klikken. En dan vragen waarom ze niets verdienen.

Wij hebben al diverse keren een mail verstuurd om het linkspel uit te leggen.
Een enkeling mailt dan en vraagt verdere uitleg, die ze dan ook krijgen.

Dat er veel leden zijn met een laag inkomen is ook bekend.
Sommige zelfs bedroevend laag omdat ze bijv. in de schuldsanering zitten.

Maar dat ze met het linkspel meer kunnen verdienen gaat er niet in en een rotator is maar 'eng'.
Door dan op veilingen ads te kopen zodat je meer kunt verdienen op de diverse sites begrijpen velen ook niet.

Stel dat een site gemiddeld 350 leden heeft dan zal gemiddeld 10% regelmatig aankopen doen.
Maar de meeste kiezen er liever voor die aankopen te doen bij de grote sites die veel minder cashback geven dan de kleine sites die juist veel meer cashback geven. En dat is toch wel vreemd als je iets wilt verdienen.

Dan vergeet men ook nog vaak eerst de cookies te wissen alvorens een aankoop te doen.
Dus gaat de commissie naar een andere site dan die via wie je denkt te hebben besteld.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Belangrijke info

Bericht door willy »

Ik zal even een voorbeeld geven : een lid vroeg me hoeveel cashback ik gaf op een bepaald produkt, hij kon bij site A en B maar liefst 7.50 euro krijgen

Ik meilde terug en zei dat hij/zij via onze site een cashback kreeg van 21 euro (zijnde 70 % procent van de totale vergoeding)

Persoon snapte het niet want hij kreeg steeds 50 % op die andere sites, wat dus zou neerkomen , vberkende men voor me, dat ik meer cashback zou geven dan ik zelf krijg voor die aankoop (in zijn / jhaar berekning ging het : 50 % is 7.50, dus volledige bedrag is 15 euro)

Hoe kon ik dan 21 euro geven

Netjes geantwoord dat ik 70 % gaf en dat volgens mij 7.50 euro van 30 euro maar 25 % is en niet 50 %

Kreeg ik een mail terug dat mijn uitleg en verklaring onbetrouwbaar leek en dat hij / zij het zekere nam en voor die 7.50 euro ging daar men daar steeds netjes uitbetaalde

Tja, toen brak men klomp toch wel even (of hoe zegt men dit in Nederland ?)

Ik ken geen enkel site, grote site, en dan heb ik het over de sites met duizenden + leden die 50 % geeft van wat ze ontvangen, voor wie wil kan ik hier ook snel een berekeningetje maken als je de kosten leest van een mail
Plaats reactie