Pagina 13 van 18

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Geplaatst: 22 sep 2018 16:29
door willy
juist, al denk ik als je dan over belgie gaat en niet enkel vlaanderen je de drie landstalen moet vermelden

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Geplaatst: 22 sep 2018 22:47
door gerritjelsma
@Willy, er zijn amper Duitstalige campagnes in (Oost-)België en in verhouding valt deze Duitstalige groep Belgen ruim in de minderheid vergeleken met Vlaanderen en Wallonië.

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Geplaatst: 23 sep 2018 07:05
door willy
ja, dat wete ik, maar ik denk dat wanneer je over belgie gaat je wettelijk verplicht de drie landstalen te vermelden, moet je eens nagaan
het zijn drie landstalen

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Geplaatst: 23 sep 2018 12:54
door gerritjelsma
@Willy, vrijwel alle Belgische webshops/campagnes hebben maar twee taalkeuzes op hun site staan, dit zou inhouden dat deze webshops/campagnes dan niet volgens de BE-regels werken.
@Christina, de vertaling is gedaan door een erkend vertaalbureau...het kan zijn dat diegene een fout in heeft gebracht en het kan zijn dat jij fout zit. Om een tweede controle uit te laten voeren wordt dit dan door een andere erkend vertaalbureau gecheckt. Een check via Google Translate gaf aan dat deze zin wel correct is.
Ik neem aan dat waar je de fout ontdekt heb in deze tekst zit:
U ontvangt deze email omdat u heeft ingeschreven voor het Mailclix online spaarprogramma.
Vous recevez cet e-mail car vous vous êtes inscrit au programme d'épargne en ligne de MailClix

Omtrent wie de Franstalige zaken gaat behartigen is door onze nieuwe werkneemster van Smartclix.

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Geplaatst: 29 sep 2018 21:38
door gerritjelsma
@Willy, ik heb gecheckt of een Belgische site verplicht is om drie talen toe te passen (NL, FR, DE).
In de officiële websites van de Belgische ministeries trof ik wel drie verschillende talen aan.
Verder heb ik gecheckt of het verplicht is om drie talen (NL, FR, DE) in je Belgische website op te nemen maar daarover trof ik geen info over wel over andere zaken zoals AVG bijvoorbeeld.
De officiële BE-sites van ministeries waren in de meeste gevallen wel drie-talig.

Bekijk ik de commerciële landelijk gelegen webshops/websites zoals www.carrefour.be, www.scarlet.be, www.aanbieders.be, www.proximus.be (NL/FR/EN), www.orange.be, www.base.be, www.mediamarkt.be dan tref ik alleen NL en FR aan.
Dus als NL/FR/DE verplicht zou zijn in België waarom hebben deze sites dan geen Duitse taal erin zitten, ik vermoed dat dit te maken heeft met het aantal Duitstalige inwoners in België.

Momenteel ben ik in (het noorden van) Antwerpen en heb ik alleen Nederlandstalige teksten aan bij bedrijven aangetroffen...waarschijnlijk ook omdat men wat allergisch is voor de Franse taal...hahaha...

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Geplaatst: 30 sep 2018 07:24
door willy
ok, je kan het maar beter zeker zijn

zag vroeger in belgie wel vaker drietalige zaken, maar zal mogelijks indd van fod zijn enzo

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Geplaatst: 08 okt 2018 14:12
door gerritjelsma
@Christina. Ik heb terug koppeling ontvangen omtrent vertaalfout(-en).
In je vorige berichten gaf je aan dat CAR wellicht fout was en misschien wel door google translate....
In deze context zoals eronder is vermeld is het wel goed.
U ontvangt deze email omdat u heeft ingeschreven voor het Mailclix online spaarprogramma.
Vous recevez cet e-mail car vous vous êtes inscrit au programme d'épargne en ligne de MailClix

Deze vertaling klopt dus volgens een officieel erkende Frans-Nederlands vertaalbureau.

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Geplaatst: 21 okt 2018 20:26
door gerritjelsma
@Willy, Cava. Ik ben in België wel de taalwet tegen gekomen. Deze wet gaat over dat in de Vlaamse gedeelte de Nederlandse taal gebruikt moet worden (bijvoorbeeld: plaatsnaamborden, straatnaamborden, reclame op straat, enzovoort) en idem dito voor de Waalse gedeelte dat alleen daar in het Franse taal vermeld moet worden, Brussel is een geval apart daar wordt Nederlands en Franse taal toegepast. Dus als men folders en flyers huis-aan-huis bedeelt (bezorgt) is de taalwet van toepassing. Omtrent websites....dat valt onder een grijze gebied...ik hou tot zover technisch mogelijk is er rekening ermee met de taal-toepassing op de website. De Duits talige gebied in Oost-België valt (zover ik weet) er niet onder.
In ieder geval toch bedankt dat je dit onder aandacht wilde brengen, immers achteraf aanpassen is minder makkelijk dan nu er al rekening ermee te houden met de website.

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Geplaatst: 22 okt 2018 06:51
door willy
top

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Geplaatst: 17 nov 2018 08:20
door willy
enkele dagen terug dacht ik vast te stellen dat mijn puntenaantal niet was omhoog gegaan, na klikken van mail(s)

dus ik vandaag dacht ik, ik zal die weekndknallers-mail klikken maar eerst even mijnpunten noteren

vreemde vaststelling, ik log in via opera en ik sta op 1880 punten, ik log in via google en ik sta op 1780 punten

dan ge ik de mail klikken en dus inloggen om d punten te krijgen

ga ik hierna terug kijken naar mijn puntensaldo en nu sta ik ook via opera op 1780 punten, op google geen punten bijgekregen

mijn vraag is nu , ben ik aan het doordraaien of wil iemand eens de proef op de som nemen

(ik doe maandelijks mijn ronde langs alle sites een - tot driemaal per maand en vond al iets vreemd aan mijn saldo ook op mailclix