Support Spaar5Euro

Hier vind je alle support topic's van de verschillende Klik, Linkspel en Spaarprogramma's.
Plaats reactie
Arola-Clicks
20 Euro
20 Euro
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 jan 2014 10:29
Contacteer:

Support Spaar5Euro

Bericht door Arola-Clicks »

Sinds vandaag ben ik ook WM van Spaar5Euro en kun je hier terecht voor vragen, opmerkingen e.d..

Uiteraard kan dit ook gewoon via het contactformulier op de site.
:swing Webmaster van een 14tal sites die onder beheer vallen van Spaar5Euro.nl :swing
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Support Spaar5Euro

Bericht door Christina »

Succes met de site. :)
Gebruikersavatar
gerritjelsma
10 Euro
10 Euro
Berichten: 282
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:37
Contacteer:

Re: Support Spaar5Euro

Bericht door gerritjelsma »

@Ben
Ook succes met de site
Mvg Gerrit
Smartclix | MailClix | LadyClix
Gebruikersavatar
Cospamedia
2 Euro
2 Euro
Berichten: 192
Lid geworden op: 14 jun 2014 19:47

Re: Support Spaar5Euro

Bericht door Cospamedia »

Namens Cospamedia veel succes met je nieuwe site. 8-)
CospaMedia: Cashze
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Support Spaar5Euro

Bericht door Christina »

Mail:
Beste [GEBRUIKERSNAAM],

Zoals je waarschijnlijk wel weet treedt op 25 mei aanstaande de nieuwe privacywet AVG in werking.

Een van de dingen die daar in staan is dat je Gebruikersnaam niet je mailadres mag zijn.

Een aantal van jullie gebruikt op dit moment zijn mailadres als Gebruikersnaam.

Ik zou deze leden willen vragen om via info@spaar5euro.nl even contact met mij op te willen nemen zodat ik je Gebruikersnaam voor 25 mei aanstande kan aanpassen voor je.
Waar in de wet heb je dat gelezen?


Wij hebben de taak de gegevens van de leden te beschermen.
Dat is de reden dat ik iets heb gepost over dit onderwerp.


Prima als je de leden wilt waarschuwen maar doe het dan wel met de juiste onderbouwing.
Er staat nergens specifiek genoemd dat een gebruikersnaam geen mailadres mag zijn.
Gebruikersavatar
gaby
50 Euro
50 Euro
Berichten: 874
Lid geworden op: 26 mei 2014 08:29

Re: Support Spaar5Euro

Bericht door gaby »

@christina, dat zeg je zelf toch ?
Christina schreef: 13 mei 2018 14:05 Er zijn leden die als gebruikersnaam hun mailadres hebben gegeven.

Alle webmasters zullen die leden moeten vragen een andere gebruikersnaam te kiezen.

Ook een mailadres valt onder de nieuwe AVG.

Leden die dit lezen en een mailadres als gebruikersnaam hebben kunnen natuurlijk vast zelf contact opnemen met de betreffende webmasters en vragen hun gebruikersnaam te veranderen.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Support Spaar5Euro

Bericht door Christina »

@ Gaby:

Ik bedoel dat het beschermen van de mailadressen onder de AVG valt.

Maar er staat nergens specifiek genoemd dat een gebruikersnaam geen mailadres mag zijn.
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Support Spaar5Euro

Bericht door corinasjunk »

@christina: ik heb die wet niet uitgeplozen, maar ik kan mij voorstellen dat er wel iets instaat over het zichtbaar maken van mailadessen aan derden. Iets wat op GPT sites volgens mij toch al niet mogelijk is. Maar als men meedoet aan een wedstrijd... staat het mailadres dus wel in de top zoveel. Zichtbaar voor alle leden.
Is natuurlijk al die tijd al het probleem van het lid zelf, die krijgt er wellicht meer spam door, maar ja, misschien levert het bij een controle wel een boete op...
Ik weet niet of die wet over het publiek maken van mailadressen spreekt, maar het lijkt mij wel een logisch stukje in de privacy...
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Support Spaar5Euro

Bericht door Christina »

@ corinasjunk:


Mailadressen vallen zeker onder de privacy.

Het is zeker niet slim om een mailadres als gebruikersnaam te kiezen omdat het uitnodigt tot het krijgen van spam.

Alleen staat er niet specifiek omschreven dat een gebruikersnaam geen mailadres mag zijn.
Daar hebben ze waarschijnlijk ook niet aan gedacht, hebben nooit van GPT gehoord:-)

Maar dan mag je ook niet aanhalen dat het in de wet staat dat een gebruikersnaam geen mailadres mag zijn.

Dat is foutieve informatie c.q. verkeerde interpretatie weergeven van een wetsregel.
Nelly
10 Euro
10 Euro
Berichten: 298
Lid geworden op: 17 jan 2014 14:44

Re: Support Spaar5Euro

Bericht door Nelly »

Weleens aan gedacht dat een gebruikersnaam niet eens te veranderen is op een site?
Plaats reactie