Actuele oplichtingspraktijken.

Discussies over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd met de Nederlandse "Verdien Geld" programma's.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

[SPAM] OPen!
29/01/2019 - 23:51
SPOED OPEN (b@OPENNU.nl)


AFPERSINGSMAIL

Beste,


Mijn naam is Henk, dat is teminste hoe ze me noemen op de deepweb redroom’s. Ik heb deze mailbox meer dan zes maanden geleden gehackt, Sindsdien heb ik je besturingssysteem geinfecteerd met een virus (trojan) dat door mij is gemaakt en heb ik je lange tijd gevolgd. Overtuig uzelf (ik stuurde u dit bericht vanuit uw account). Zelfs als je het wachtwoord daarna hebt gewijzigd – het maakt niet uit, mijn virus heeft alle cachegegevens van uw computer onderschept en geeft mij automatisch opnieuw toegang. Ik heb toegang tot al uw accounts, sociale netwerken, e-mail, browsegeschiedenis. Dienovereenkomstig heb ik de gegevens van al uw contacten van u mobiel, bestanden van uw computer, foto’s en video’s alles maar ook echt alles. Ik was het meest in de lach geschoten door de intieme inhoudssites die je af en toe bezoekt. Je hebt een heel wilde fantasie, ik zeg het je AHHAHAH! Tijdens je tijdverdrijf en entertainment daar, nam ik een screenshot via de camera van al je apparaten die ik maar kon bereiken, en verstuurd naar mij. O mijn God! Je bent zo grappig en opgewonden! Ik kan nu al niet wachten tot ik je deze email zie lezen HAHA Ik denk dat je niet wilt dat al je contacten deze bestanden krijgen, toch? Als je van dezelfde mening bent, dan denk ik dat 50 euro een vrij redelijke prijs is om het vuil te vernietigen. Stuur het bedrag maar naar mijn BTC-portemonnee (bitcoin): 13yeuff897dzMkRqTSoEpG4TLyHeAZ1nf4

Zodra het bovenstaande bedrag is ontvangen, garandeer ik dat de gegevens worden verwijderd, ik heb het niet nodig. Op deze manier heb ik en behoud ik zolang nodig ook toegang tot al je accounts, social network, contacten, emails, browsing geschiedenis, etc. Alle data die bruikbaar is, zowel contacten als gegevens als foto’s en video’s zijn zorgvuldig opgeslagen. De sexuele interesses die jij koestert, de site’s die jij bezoekt, zijn op zijn zachts gezegd interessant te noemen. Tijdens deze handelingen gedurende tijd, heb ik screenshots via jouw camera gemaakt, die synchroom lopen met wat jij aan het kijken bent. Als je niet wilt dat ik deze gegevens en interesses deel met familie, vrienden, kennissen, collega’s en omgeving; Betaal dan 50 euro Dit bedrag is zeer schappelijk, vergeleken met de schade die ik kan aanrichten. U kunt betalen d.m.v. een Crypto Voucher. 50 euro Crypto Voucher:

Crypto Voucher: https://igiftcards.nl/cryptovoucher/giftcard?v=50&c=eur

Stuur de code die u na betaling ontvangt naar: rabospar@mail.com Zodra de code is ontvangen, garandeer ik dat alle data verwijderd zal worden, ik heb het niet nodig. Indien je niet betaald, zal ik er geen seconde over twijfelen daad bij woord te voegen. Vanaf het moment van openen van deze e-mail geef ik je 48 uur de tijd om te betalen. Ik ontvang automatische een notificatie wanneer je deze e-mail hebt geopend. Vanaf dan begint de tijd te lopen.
hier kan je eigen mail en password sien:




Sterkte.

Fijn dat ik mijn eigen password kan SIEN.

Maar als die hufter idd zijn code van zijn BTC wallet heeft geplaatst moet hij toch te vinden zijn?
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door corinasjunk »

Zie hier de transacties van en naar de wallet: https://www.blockchain.com/btc/address/ ... LyHeAZ1nf4
Die van 0,02 en minder zijn vermoedelijk uit die mails. Die van 5 en 0 btc (minimaal 15000 en 30000 euro) kan ik me niet voorstellen dat die va iemand zijn die in een mail zijn getrapt.
Misschien kan hem achterhalen hij is slim met zulke dingen?
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Misschien wel.

Heb het in ieder geval doorgestuurd naar de Fraudehelpdesk.

Ben niet zo gecharmeerd van dit soort mails. :evil:
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Pas op voor wangiri-fraude!

Bericht door Christina »

Pas op voor toenemende wangiri-fraude!

Wangiri is een vorm van telefonische oplichting waarbij geprobeerd wordt om mensen terug te laten bellen naar dure betaalnummers.

'Wangiri' is Japans voor één keer overgaan en stoppen.


Hoe werkt wangiri-fraude?

Bij een poging tot wangiri-fraude word je vanaf een onbekend, buitenlands nummer gebeld. Na een enkele keer overgaan wordt er aan de andere kant weer opgehangen.

De fraudeurs hopen dat je het nummer terugbelt en proberen je vervolgens zo lang mogelijk aan de lijn te houden.

Dit doen ze door je bijvoorbeeld een bandje van een beltoon, een ingesprekstoon of helemaal niets te laten horen.

Zonder dat je het weet, bel je dan naar een duur betaalnummer en loopt je telefoonrekening snel op.


Hoe voorkom je wangiri-fraude?

Ben je gebeld door een onbekend buitenlands nummer? Bel dan niet terug!

Als je twijfelt over de betrouwbaarheid van een telefoonnummer waardoor je gebeld bent, kun je er informatie over zoeken via Google.

Vaak zijn er over frauduleuze nummers al klachten bekend.

Via de instellingen van je telefoon kun je telefoonnummers blokkeren om te voorkomen dat je er (opnieuw) door gebeld wordt.


De nummers waarmee Wangiri-fraude wordt gepleegd zijn meestal servicenummers uit landen buiten Europa. De hoge prijzen per minuut naar zo'n nummer worden bepaald door degene die dit nummer heeft geregistreerd.


Let op: Betaal je het abonnement van je kind?

Waarschuw hem of haar dan ook voor de wangiri-fraude.

Ook kun je in het account het bellen van buitenlandse en/of koopnummers blokkeren.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Logo Park Mobile


Betalingsherinnering


Beste gebruiker,


Je account zal binnenkort worden geblokkeerd omdat je een betalingsachterstand hebt. Ondanks herinneringen is er nog niet betaald. Betaal de openstaande rekening zo snel mogelijk en je kunt weer slim parkeren met Parkmobile.



Het gaat om:

Factuurnummer 15641193

Datum 21-2-2021

Omschrijving Februari 2021

Bedrag € 2,52


Total € 2,52


Betaal direct iDEAL

Of maak het over:


IBAN NL18ABNA0570638917, op naam van Stichting Parkeergelden Nederland (in Diemen). Zet je klantnummer en factuurnummer(s) erbij.



Groet,

Parkmobile



Vragen? Onze helpdesk staat voor je klaar.

Deze e-mail versturen we automatisch, je kunt er niet op antwoorden.


PARK NOW Group B.V.


Postbus 109, 1110 AC Diemen

KvK: 34124818
BTW: NL809206870B01


Tja leuk geprobeerd maar ik zit niet bij Par Mobile maar bij Yellow Brick:-)
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Ontvangen via dit mailadres: ANWB<noreply@anwb.rest>

Is géén mailadres van de ANWB.

Logo ANWB - ANWB Correspondentie
Beste meneer/mevrouw,

Het is deze keer niet gelukt het maandbedrag bij u af te schrijven. Uw factuur met betalingskenmerk 157216415-9587163938 is daarom dan ook nog onbetaald. In deze mail leest u wat u moet doen om dit op te lossen.

Betaal het openstaande bedrag zelf
Een incasso missen kan natuurlijk altijd gebeuren. Het openstaand bedrag betaald u deze keer eenvoudig en snel via deze iDEAL-link.


Klopt uw rekeningnummer nog ?
Is de incasso mislukt omdat uw rekeningnummer is gewijzigd? Dan past u deze achter Mijn ANWB gemakkelijk aan. Hier vind u ook de huidige status van de factuur.

Heeft u vragen ?
Wij helpen u graag. Op anwb.nl/factuur vind u antwoorden op veelgestelde vragen over de factuur. Wilt u liever bellen ? Dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Peter Siewers
Algemeen Directeur

Trap er NIET in !!!

Dit is een phishing mail.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2291
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door willy »

Vaak zie je al genoeg als j gaat kijken naar het mail-adres, maar ja, toch maar goed opletten, krijg hier wel dagelijks mails van een of ander
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Klopt en ik krijg er ook legio.

De meeste staan bol van de taalfouten.

Deze zag er bedrieglijk echt uit behalve dan het mailadres van de afzender.
Denise
20 Euro
20 Euro
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2014 00:57

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Denise »

Misschien een domme vraag, maar hoop toch dat jullie een antwoord hebben.

Ik kreeg een email van Microsoft-accountteam account-security-noreply@accountprotection.microsoft.com
met bericht:
Uw account de**t@gmail.com wordt gesloten op 5-3-2023 omdat er geen activiteiten voor het account zijn. Nadat het account is gesloten, wordt het verwijderd overeenkomstig de Microsoft-servicesovereenkomst.
Als u uw account wilt blijven gebruiken, hoeft u zich alleen maar tussen nu en 5-3-2023 aan te melden. Al uw bestanden, gegevens en informatie blijven bewaard tot dat moment.
Klik hier voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam

Is dit echt of spam en moet ik dus niet op de link klikken? Ben hier niet zo goed in. Kunnen jullie helpen?
Gebruikersavatar
gaby
50 Euro
50 Euro
Berichten: 874
Lid geworden op: 26 mei 2014 08:29

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door gaby »

Je kan ook gewoon (zonder op de link te klikken) direct naar het gmail mailaccount gaan en inloggen in je mail.
Plaats reactie