Actuele oplichtingspraktijken.

Discussies over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd met de Nederlandse "Verdien Geld" programma's.
Plaats reactie
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2290
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door willy »

Mystery-shopper ook weer volop aan de gang en gepromoot weer eens :-(

Krijg nog steeds mails uit die lijst van mystery shopper, ondanks taltijke afmeldingen die ik al deed bij de diversen (lijken wel nieuwe aan toegevoegd die ook de oude mail-lijst kunnen / mogen gebruiken, zo blijven we bezig)
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

sanne schreef:Hallo,


Hoe krijg je dat voor elkaar om al die scam te krijgen, ik krijg haast nooit iets !

Omdat een paar mensen die de p... aan me hebben mijn mailadres aan zo veel mogelijk sites verkopen/doorgeven.
Een soort wraakactie dus.

Plaats hier maar een klein gedeelte van wat ik binnen krijg.

Alle uitnodigingen van sex sites bespaar ik jullie ook maar.
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door corinasjunk »

Rabobank <noreply.rabobank@service.bn.nl>
12:44 (33 minuten geleden)

aan mij

Maak in 2017 gebruik van onze innovatieve wereldpas

De Rabobank heeft in nauw overleg met de consumentbond een nieuwe bankpas ontwikkeld. Hierbij zijn veel innovatieve ideeën van de consumenten behartigd.

Het afgelopen jaar hebben wij veel kritiek gehad en leermomenten meegemaakt betreffende het gebruik van onze huidige bankpas. Wij hebben dit sportief aangepakt en naar onze klanten geluisterd. Op onze beurt hebben wij een nieuwe betaalpas ontwikkeld. De uitgifte van de Innovatieve Bankpas gebeurt in fasen. Om de uitgifte van uw vervangende bankpas in goede banen te leiden sturen wij maandelijks nieuwe groepen klanten een bericht om hun bankpas zelf te vervangen.

Zolang u nog geen innovatieve betaalpas heeft, blijft u uw online en fysieke betalingen met uw huidige bankpas doen zoals u gewend bent.

Dit zijn de nieuwe functies en mogelijkheden:

Check uw saldo via uw Rabo Scanner
Zelf uw pincode instellen in internetbankieren of de Mobiel Bankieren App
IDIN aan- en uitschakelen voor als u naar het buitenland gaat.
Betalen zoner pincode bij parkeerautomaten of tolwegen. De hoogte kunt u tevens zelf instellen.
De kosten voor de vervanging van uw bankpas zijn uiteraard gratis. Tijdens het aanvragen van de nieuwe betaalpas bent u verplicht uw Rabo Scanner bij de hand te houden. U zal op via de mail op de hoogte gehouden worden.

<dubieuze link om te vervangen>

Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Rabobank Nederland
Ik ben geeneens lid bij de rabobank :lol:
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Klopt.

En helaas helpt blokkeren ook niet.


Maar dat dit soort mails nog steeds worden verstuurd door webmasters vind ik persoonlijk heel vervelend!

Als wm heb je toch ook een bepaalde verantwoordelijkheid naar je leden toe.

Jammer dat er niet een soort van gedragscode is onder webmasters om dat soort campagnes niet te promoten.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2290
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door willy »

Die 'code' krijg je nooit voor elkaar, het lukt niet eens om woord te houden over afspraken, dus ja ....

En de wm zal wel gelijk hebben als hij zegt dat hij inkomsten moet derven voor de site, helaas haken ook leden hierop af ......
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door corinasjunk »

Christina schreef: Jammer dat er niet een soort van gedragscode is onder webmasters om dat soort campagnes niet te promoten.
Gezond verstand noemt men dat toch?
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Uw lotnummer voor het nieuwe jaar
12/01/2017 - 18:00
Bol nieuwjaarsactie (bolot@consumentenkorting.com)

Beste (voornaam),

Bol.com heeft een mooie nieuwjaarsactie ! U krijgt een speciaal lotnummer. Vul uw unieke lotnummer in op de volgende pagina om kans te maken op een van de 10.000 prijzen!
U ontvangt een uniek lotnummer dat gekoppeld is aan uw email: xxx

En dan een lotnummer.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Let op! Voorkom non-actiefzetting van uw account
16/01/2017 - 10:23
ING N.V. (mijnis@hand.nl)


Beveiligingsupdate Mijn ING
Verifieer uw gegevens

Geachte Heer/Mevrouw,

De ING spendeert veel tijd aan het beveiligen van Mijn ING. De afgelopen tijd zijn we veel in het nieuws geweest doordat onze servers slachtoffer waren van DDoS aanvallen. Door deze aanvallen
worden onze servers overbelast en kunt u niet inloggen op Mijn ING om uw bankzaken te regelen.

Mijn ING stapt daarom nu over op een betere beveiligingssoftware, deze software moet DDoS aanvallen weren. We vragen u daarom om uw gegevens te verifieren, zodra uw gegevens geverifieerd zijn maakt u automatisch gebruik van de verbeterde software.

Met de nieuwe software kunt u tijdens storingen gewoon inloggen om uw saldo te bekijken. U kunt tijdens de storing ook betaal opdrachten maken, deze worden echter pas verzonden als de storing verholpen is om fraude te voorkomen.

Voltooi de verificatie zodat we zeker weten
dat uw de eigenaar van de betaalrekening bent.


Link: Verifieer mijn ING


Om er zeker van te zijn dat de ING e-mails goed aankomen, voeg ing@emailing.ing.com toe aan uw adresboek of safe list.

Deze e-mail is afkomstig van ING Bank N.V., statutair gevestigd te Amsterdam, Handelsregister nr. 33031431.


Mail doorgestuurd naar valse-email@ing.nl en fraudehelpdesk.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Weer een nieuwe phishing mail:

U heeft al enige tijd uw bankmail niet geopend
15/03/2017 - 06:13
Rabobank (rabo4@d031.nl)


Geachte (mijn voor en achternaam),


Uit ons systeem blijkt dat u al een lange tijd uw mail niet geopend heeft. Wij proberen u erop te attenderen dat u tot op heden gebruikt maakt van de verouderde wereldpas. Al onze klanten krijgen eenmalig de kans om voor deze week gratis een vervangende wereldpas aan te vragen. Na bovengenoemde datum vindt automatisch een vervangingsverzoek van €19,95 plaats die automatisch zal worden geincasseerd bij u.

> Online uw wereldpas aanvragen

De nieuwe wereldpas voldoet aan onze nieuwste veiligheidsvoorschriften. U kunt per direct uw nieuwe wereldpas aanvragen via het online formulier die u hierboven kunt vinden.

Let op: Tijdens de aanvraag raden wij u aan om uw Rabo Scanner bij de hand te houden. Ook moeten wij vermelden dat de aanvraag ongeveer 10 minuten kan duren.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
De Rabobank

Mail doorgestuurd naar valse-email@rabobank.nl en Fraudehelpdesk.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Levering gemist!
02/05/2017 - 17:02
DHL (no-reply@dhlparcel.com)


Banner van DHL.



Beste Heer/Mevrouw,

Onze pakketbezorger heeft vandaag om 11:00 uur aan uw adres een pakket geprobeerd af te geven. Er was helaas niemand aanwezig om het pakket in ontvangst te kunnen nemen.

Uw pakket ligt klaar op een DHL ophaalpunt bij u in de buurt. Bekijk uw DHL Parcel informatie. Neem het ophaalbewijs uitgeprint mee naar het postkantoor. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs (ID-Kaart, paspoort of rijbewijs) mee te nemen.

De zending wordt veertien dagen na vandaag retour gestuurd, als het pakket niet opgehaald zal worden.

Kijk voor meer informatie over onze bezorgmogelijkheden op onze website

Met vriendelijke groet,

Cedric van de Berg
DHL Parcel

Mail doorgestuurd naar de Fraudehelpdesk.
Plaats reactie