Actuele oplichtingspraktijken.

Discussies over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd met de Nederlandse "Verdien Geld" programma's.
Plaats reactie
Cleonpatra
50 Cent
50 Cent
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 jul 2015 11:46

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Cleonpatra »

Wat is hier mis mee?
Laatst gewijzigd door Christina op 03 mei 2017 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Panelwizard, goede betaalde enquetes! Meldt je aan en verdien direct 1 euro! https://www.panelwizard.com/?cd=xicufufife&ac=1&mt=89" onclick="window.open(this.href);return false;
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Silvia »

Deze mails worden door Christina altijd geplaatst, zij ontvangt deze als spam.
Als waarschuwing voor de leden: let op, dat je hier niet in trapt, of op reageert, en je dus je gegevens zomaar ergens achterlaat.

en graag de 'quotes' beperken tot een stukje van het bericht, of een zin, niet al de berichten.
omdat steeds dezelfde teksten lezen in alle reacties vermoeiend is, en zinloos.
alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

@ Cleonpatra:

Ik verwacht helemaal geen pakje en was om 11.00 uur gewoon thuis.
Was ik niet thuis dan was het pakje wel ergens in de straat afgegeven en lag er een briefje in de bus.


Er zit een link in die mail "klik hier voor meer informatie".

Daar zit malware achter.
Zie ook https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/it ... t-malware/
en http://www.dhl.nl/nl/juridisch/fraudebewustzijn.html.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2290
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door willy »

Of ze vragen kosten voor het bewaren van het pakje (vooral mails met misbruik van de naam post nl)
nachtvlinder
2 Euro
2 Euro
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 feb 2014 23:45

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door nachtvlinder »

die DHL meneer heeft het druk gehad hoor, bij ons was er om 11.00 uur ook al niemand thuis :-) vervelend hoor.
waarschuwing : trap er niet in, klik niets aan en gooi hem gewoon weg.
Denise
20 Euro
20 Euro
Berichten: 733
Lid geworden op: 19 jan 2014 00:57

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Denise »

Sinds ongeveer een maand wordt mijn mailbox overspoeld met rotzooi email, en nu dus ook die emails waar post nl zogenaamd een pakket heeft achtergelaten, ik bij Dirk niet betaald heb, ik een proefpakket van colgate heb en ik mijn vlucht bij klm kan wijzigen.
Daarnaast heb ik "natuurlijk" kadobonnen gewonnen bij de lidl, Jumbo, albert heijn en samsung
etc.
Ik markeer ze als ongewenste email en voeg de afzender toe aan de lijst met geblokkeerde afzenders, maar ik krijg er elke dag meer binnen en elke keer met een ander email adres, iemand een idee hoe ik hiervanaf kom? Of is de enige mogelijkheid een ander email adres?
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door corinasjunk »

Er is een tijd geweest dat al die mailadressen eindigden op .xyz ofzo, de heb ik toen laten blokkeren, werkte goed.
Voor nu is er minder overeenkomst in, al komen ze wel vaak van blabla.huppeldepup.nl en blala2.huppeldepup.nl dan blokkeer ik de hupppeldepup. Helaas komen ze ook via blabla.dinges.nl en blabla2.dinges.nl maar als je bij blabla de dinges al blokkeert komt die van blabla2 iig niet binnen.
Wat je in elk geval nooit moet doen is op afmelden klikken, dan weten ze zeker dat je mailadres bestaat. Er schijnen er ook te zijn die dat al registreren als je de mail opent... heel irritant.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Ik krijg die spam al maanden binnen.

Dat hebben we te danken aan al die mensen die email bestanden verkopen.

Krijg er ook van datingsites, 'dames' die op zoek zijn naar een man. Ben toch echt een vrouw. ;)

Maar ja Erik van Cauter verkocht bijv. mailbestanden die zogenaamd dubbel opt in waren voor dating sites.
Bedankt Erik!


Begin 's morgens eerst met al de rotzooi er uit te filteren en maar blijven blokkeren.
Ze maken gewoon voor iedere campagne een nieuw mailadres aan.
Doodvermoeiend.

Maar zie nu wel dat het na maanden (nou ja meer als een jaar) van blokkeren toch iets minder begint te worden.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2290
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door willy »

Denise schreef: Daarnaast heb ik "natuurlijk" kadobonnen gewonnen bij de lidl, Jumbo, albert heijn en samsung
etc.

Komen deze niet via een deelname aan enquetes die in roulatie waren en een paar sites ze mailden ?
Stond in de back van deze acties een hele rits deelnemende merken en warenhuizen, waaronder bijna steeds lidl en heijn
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door corinasjunk »

Zou kunnen, maar die 100 jaar geleden dat ik daar een keer aan meedeed was het met mijn gmail, en ik krijg die mails vooral op mijn privé mail... dus wellicht zit daar een link tussen, maar ze komen niet uitsluitend daardoor.

Dat blokkeren van delen van het emailadres werkt trouwens wel lekker, vandaag 1 nieuwe spam en 5 al direct de prullenbak in :)
Plaats reactie