Actuele oplichtingspraktijken.

Discussies over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd met de Nederlandse "Verdien Geld" programma's.
sanne
20 Euro
20 Euro
Berichten: 584
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:50
Locatie: Kootstertille
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door sanne »

Hallo,


Goede oplossing van mij is: geen webcam hebben.

Mijn partner heeft de webcam op zijn laptop afgeplakt en ik heb dus geen webcam bij mijn computer, wel zo veilig.


Vandaag gelezen dat je alleen aangifte kunt doen bij de politie als je echt die € 1000.00 hebt betaald.

Laat je computer anders even checken door iemand of je echt gehackt bent. Lijkt me overigens een eng idee.
Checken kan o.a. door Microsoft, moet je wel voor betalen maar ze lossen problemen wel op.
Eigenaresse van :
It Flinterke-Onlineverdienen en The Long Way Home.
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Silvia »

Beetje vreemde mail van een lid.

Hallo,

Ik hoop dat deze bereikt u in de tijd. Ik een reis naar Nikopol, Oekraïne gemaakt en mijn tas is toen gestolen bij het busstation. in mijn tas zaten allemaal belangrijke spullen zoals, telefoon, geld en mijn paspoort. De ambassade wil mij helpen door mij te laten vliegen zonder paspoort om de volgende beschikbare vlucht te krijgen. Het enigste wat ik moet doen is een vliegticket kopen en mijn hotel rekeningen betalen. Helaas heb ik geen toegang tot mijn rekeningen zonder mijn credit card. Ik heb contact gezocht met mijn bank, maar ze hebben tijd nodig voor ze mij een nieuwe credit card kunnen geven, Dus wou ik u vragen om mij snel wat geld te lenen dat ik zo snel mogelijk aan u terug geef zodra ik terug ben, ik heb dringend 2,850 € nodig.

Ik kan u mijn gegevens sturen over hoe u geld kunt overmaken aan mij.

Laat mij weten of het mogelijk is en ik wacht uw antwoord af.

Dank en sorry voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Hannie

en toch heeft deze dame ingelogd gisteren, in de buurt van Veghel.
geen idee wat dit betekend.
maar ze is lid op meerdere sites vermoed ik.
Gebruikersavatar
olifant
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1770
Lid geworden op: 17 jan 2014 11:39
Locatie: brugge, belgië
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door olifant »

heb die ook gekregen op mijn prive adres
en op het adres van lagelandenklikjes
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Silvia »

@olifant.
niet op mijn prive, maar wel bij de sites.
gekke is: normaliter staat er in onze mailbox bij ontvanger: smartclix-ladyclix-of mailclix.
nu niets
heel vreemd allemaal.
vandaar dat ik toch haar mail maar even plaats.
juist ook omdat ze nog heeft ingelogd gisteren.
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door corinasjunk »

Mail desbetreffend lid even haar email wachtwoord te veranderen. ER zal nog wel een tijdje spam via haar adres gestuurd worden (mogelijk al ingepland), maar na een paar dagen moet het wachtwoord geverifieerd worden en die hebben de spammers dan niet.
Waarschijnlijk heeft ze die adressen in haar contacten staan en heeft haar gehele adresboek zulke mails.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Haar pc is waarschijnlijk gehackt en daarmee haar adresboek.

Ik ga haar een mail sturen.
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door corinasjunk »

Nier per se haar pc, vooral haar mail. Hackers proberen vaak de inloggegevens door te verkopen. De wachtwoorden komen dan in een database van spammers die proberen in te logge op een willekeurig emailadres met die hele database aan wachtwoorden. Waar wij ons suf klikken voor een paar centen zijn er op donkere plekjes op deze aarde mensen zich suf aan het knippen en plakken om een leuk bedrag te krijgen als er een match is en ze iemands account in kunnen. Vervolgens worden er vage mails vanaf gestuurd.
Wachtwoord van de mail veranderen zou voldoende moeten zijn, al kan een virusscanner laten runnen ook geen kwaad. Voor haar niet, voor de ontvanger van de mail niet, en eigenlijk voor iedereen niet.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2290
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door willy »

ook ontvangen op mail box van een van de sites
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Vermoedelijk niet geplaatste bestelling
15/01/2019 - 02:18
Afterpay (noreply@nl-afterpay.nl)




Beste klant,

Onlangs is er een bestelling geplaatst met uw afterpay account, wij hebben het vermoeden dat deze bestelling niet door u geplaatst is en hierdoor hebben wij deze preventief geaunnuleerd.

Om er zeker van te zijn dat u dit niet was vragen wij u om in te loggen en dit te controleren. Is de bestelling al niet meer zichtbaar dan betekend dit dat wij de kwestie al hebben afgehandeld en hoeft u veder niks te doen.

Is de bestelling nog wel zichtbaar en bent u niet verantwoordelijk hiervoor hoeft u ook niks te doen en wordt deze binnen 1 werkdag verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Afterpay

:evil: Maar weer even doorgestuurd naar de fraudehelpdesk.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

En daar is er weer een:
Your order 108-8050240-0886451 has shipped
17/01/2019 - 17:50
confirm@amazon.com (7sopas@lalucha.com.pe)


Your Recommendations
| Your Account | Amazon.com
Order Confirmation
Order #108-8050240-0886451
Hello ,

Thank you for shopping with us. We confirmation that your item has shipped. Your order details are available on link below. The payment details of your transaction can be found on the order invoice.

Your estimated delivery date is:
Friday, January 18, 2019 - Sunday, January 20, 2019

Your shipping speed:
Standard Order details
Payment Summary
Order #108-8050240-0886451
Item Subtotal: $143.40
Shipping & Handling: $6.75

Total Before Tax: $150.15
Estimated Tax: $13.51

Order Total: $163.66

To learn more about ordering, go to Ordering from Amazon.com.
If you want more information or need more assistance, go to Help

Thank you for shopping with us.
Amazon.com

The payment for your invoice is processed by Amazon Payments, Inc. P.O. Box 81226 Seattle, Washington 98108-1226. If you need more information, please contact (866) 210-0083

Unless otherwise noted, items sold by Amazon.com LLC are subject to sales tax in select states in accordance with the applicable laws of that state. If your order contains one or more items from a seller other than Amazon.com LLC, it may be subject to state and local sales tax, depending upon the seller's business policies and the location of their operations. Learn more about tax and seller information.

Items in this order may be subject to California's Electronic Waste Recycling Act. If any items in this order are subject to that Act, the seller of that item has elected to pay any fees due on your behalf.

This email was sent from a notification-only address that cannot accept incoming email. Please do not reply to this message.

:evil: Maar weer naar de Fraudehelpdesk gestuurd.
Plaats reactie