Linkgeld

Discussies over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd met de Nederlandse "Verdien Geld" programma's.
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Linkgeld

Bericht door corinasjunk »

Ik heb gezocht maar kon hier gek genoeg geen discussietopic over vinden. Excuses als deze toch al ergens verstopt zat...

Momenteel zijn er inlogproblemen bij diverse leden. De WM raadt aan een nieuw wachtwoord op te vragen.

In het verleden werden de mailings niet verzonden naar gmail accounts, nu ook niet naar hotmail of live accounts (wellicht ook msn of outlook accounts gezien die allen zijn samengevoegd). Je nieuwe wachtwoord zal daarop dan ook niet aankomen, dus bespaar je die moeite.
Contactformuliertje invullen en je krijgt snel een nieuw wachtwoord toegestuurd. Inloggen, veranderen en je kunt weer overal bij.
vergeetalles
10 Cent
10 Cent
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jan 2014 20:26
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Linkgeld

Bericht door vergeetalles »

Wij zijn benieuwd naar de mening van leden
http://linkgeld.nl/poll.php
Michael
Ik kan mij niet permitteren mijn kostbare tijd te verliezen met geld te verdienen
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Linkgeld

Bericht door corinasjunk »

Prima idee! Past mooi bij het principe van linkgeld!
Graag wel een vaste dag waarop dit plaatsvindt ivm het plannen van investeringen. Die doe ik persoonlijk ook bv. rond de 1e van de maand, beetje sneu als er vlak daarvoor 1% af gaat terwijl je juist wel wil investeren.
Heb je toevallig ook een mail gestuurd naar leden om ze op de poll te attenderen? Of komen die nog steeds niet binnen bij heel veel mensen?
Gebruikersavatar
gaby
50 Euro
50 Euro
Berichten: 874
Lid geworden op: 26 mei 2014 08:29

Re: Linkgeld

Bericht door gaby »

Ben geen lid dus geen idee wat er in de poll staat :mrgreen:
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2291
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Linkgeld

Bericht door willy »

Wel lid van linkgeld, kan wel niet meer inloggen (ik vermoed verkeerd paswoord ofzo) - heb er ook geen behoefte aan want snapte toen niet helemaal het opzet
torros
50 Euro
50 Euro
Berichten: 847
Lid geworden op: 21 feb 2014 15:54

Re: Linkgeld

Bericht door torros »

prima idee maakt de site nog meer stabiler
vergeetalles
10 Cent
10 Cent
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jan 2014 20:26
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Linkgeld

Bericht door vergeetalles »

@c

mbt de mail, dit klopt. Ik verstuur daarom ook geen (betaalde)mails meer.

en dank je voor de verdere feedback. Het was inderdaad de bedoeling de vastgezette punten buiten schot te laten blijven. Dat er leden zijn die niet willen investeren en toch willen opsparen daar heb ik zelf niet zo snel aan gedacht. Voor ons betekent dit misschien de invoering van een tweede rekening, die door actieve leden zelf gebruikt kan worden om punten weg te zetten en weer op te halen. Het klopt dat de punten in het account blijven staan en pas uit de rekening worden gehaald na de uitbetaling. Het idee was om vlak voor de 1% inhouding de uitbetalingen te doen en meteen daarna de 1% in te houden. Maar met jouw feedback kunnen we de scripter meteen vragen om dat aan te passen. Iets waar wij sowieso al aan zaten te denken, omdat het regelmatig voorkomt dat leden een uitbetaling aanvragen en daarna alle punten investeren. waardoor niet voldoende punten meer op de rekening staan. Iets wat dan ook verholpen is.

Het klopt dat de euro en dollar en anderen onderhevig zijn aan rente op rente. Zie de Money Supply in die systemen: exponentiele groei. Van schuld én money supply. Vandaar dat in de algemene voorwaarden op linkgeld een maximum van het aantal linkgeld punten is opgenomen, namelijk anderhalf miljoen. De geïnvesteerde punten worden gebruikt voor minen op hashnest. Die aandelen kunnen makkelijk gekocht en verkocht. Wordt er niet geïnvesteerd hebben we daar ook geen snelheid.

Het risico van investeren... Ik kan je een heleboel uitleggen over de wiskunde van geld. Eigenlijk werkt rentedragend geld zoals we dat nu hebben precies zoals monopolie. Geld stroom naar diegenen die alles bezitten (patenten, eigenaren van de schulden, vastgoed bijv) en zij die daar dus rendement mee maken. Net als monopolie moeten de rest van de spelers dat rendement bij elkaar spelen. Rijk wordt rijker en arm steeds armer. Allen in het echt stoppen ze het spel niet zomaar, maar zetten ze de geldpers aan om het spel door te spelen. Er moet steeds meer geld het spel in om het draaiende te houden. Dit in tegenstelling tot de bitcoin. Exponentiele groei van de euro versus de parabool van de bitcoin hoeveelheid. Het investeren blijft inderdaad altijd een risico. ZoHet wordt ook met een redelijk klein deel van het vermogen gedaan, de rest staat op de blockchain rekening. Maar de volgende halvering is pas in 2020, en tot die tijd zal investeren bitcoins opleveren. Zeker als de exponentiele groei van de money supply binnen het eurosysteem aanhoudt, de geldpers blijft draaien, en de euro steeds sneller haar waarde verliest. We zitten nl in de Kondratieff-winter van ongedekt geld. Zover het vermogen het toelaat minen we dus met (een deel) van een S9 Antminer via HashNest. Ik hou het bijna dagelijks in de gaten en zodra dat niks meer oplevert wordt dit ook gestopt. Maar ook hier verwacht k tot de halvering in 2020 en de huidige waarde van de bitcoin geen verassingen. Voorlopig.

Linkgeld is in eerste instantie niet opgezet als gpt, maar als geldsysteem. Geld komt in het systeem dmv advertenties bekijken, en niet dmv een geldpers uit het niets. Er moet wel iets tegenover staan, een soort dekking. En dat geld, de linkgeld punten, kunnen gebuikt worden om elkaar te betalen. Vandaar de marktplaats. Linkgeld kent geen schulden, geen rente op schulden. Sven Hulleman van Stichting Restschuld Eerlijk Delen bijvoorbeeld komt straks in September met een gulden die goud gedekt is. Daarvan kun je zeggen, geschiedkundig gevaarlijk omdat overheden goud opeisen zodra een financieel systeem echt gered moet worden en schulden gesaneerd moeten worden. Ook daar zitten haken en ogen aan. Betalenmetflorijn is ook een geldsysteem, zonder schulden en zonder rente. Maar met een eurodekking. Als de euro waardeloos wordt valt die dekking ook weg.

Als de bitcoin waardeloos wordt, waar ik alles behalve vanuit ga, dan heeft linkgeld nog een tweede dekking die niet geheel waardeloos is. Namelijk advertentieruimte. Punten kunnen altijd daar nog voor gebruikt worden.

Elk financieel system kent zo zijn risico's, zo ook linkgeld wel. Het is niet onze bedoeling om het maximale er uit te halen. Maar puur om te laten zien dat ons geld niet vanzelfsprekend is. Ons bankensysteem is niet vanzelfsprekend. Geld kan ook prima zonder schulden, zonder hypotheken, rente op schulden, bankiersbonussen. Als maar een paar mensen zich door linkgeld daar bewust van worden is de missie geslaagd.

Maar in ieder geval bedankt voor de feedback mbt de mogelijke verandering / poll. Ik denk dat we daar wel wat mee kunnen.
Michael
Ik kan mij niet permitteren mijn kostbare tijd te verliezen met geld te verdienen
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2291
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Linkgeld

Bericht door willy »

Contact knop werkt niet ?
Webmaster Klikkanon
2 Euro
2 Euro
Berichten: 124
Lid geworden op: 17 aug 2015 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Linkgeld

Bericht door Webmaster Klikkanon »

https://linkgeld.nl/uurklikjes.php?user=.... geeft een 502 Bad Gateway melding
Ashley43
2 Euro
2 Euro
Berichten: 219
Lid geworden op: 28 dec 2014 18:57

Re: Linkgeld

Bericht door Ashley43 »

Hallo
Ik heb al enkele weken de wmer gemailt maar nog steeds geen reactie wat ik ook erg slordig vind

zou graag willen dat de wmer gauw is de mails gaat beantwoorden misschien hebben daar nog meer leden last van
Plaats reactie