coinhive.com

Discussies over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd met de Buitenlandse "Verdien Geld" programma's.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: coinhive.com

Bericht door Christina »

@ Hydragon:
Het is zeer typerend dat er pas nu na alle jaren dat er actie ondernomen wordt. Websites met auto-surfs die problemen hadden met framebreakers, java pop-ups en dergelijke, nooit zijn daar vele discussies over geweest, maar nu sinds er een coinhive miner is, wordt er spontaan een hoop heisa gemaakt.

Het promoten in auto-surf, framebreakers en pop-ups is sowieso niet toegestaan.
Dit staat ook op de meeste sites in de voorwaarden.

Wordt allemaal aangemerkt als vals spelen.
Alleen worden de personen die daar toch gebruik van maken niet openlijk op het forum aan de schandpaal genageld.
Dat wordt besproken in het wm-gedeelte.
Van degenen die zich niet aan de regels houden wordt het account geblokkeerd.

Die coinhive miner zorgt voor een hoop problemen!
Leden hebben daar echt geen zin in en krijgen op deze manier de buik vol van het klikken.

Zoals ik eerder heb opgemerkt: Houdt het bitcoin gebeuren buiten de GPT en rotators.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: coinhive.com

Bericht door Christina »

ForeFox gebruiken kunnen deze add on installeren:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... er/?src=ss
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2291
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: coinhive.com

Bericht door willy »

bedankt, nu nog iemand met een oplossing voor opera ????

Nog steeds verschijnen de i-frames via iedereen-verdienen linkspellinken
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: coinhive.com

Bericht door Christina »

@ willy:

Kijk eens op deze pagina van Google:

https://www.google.nl/search?q=mining+b ... wAKPwIyYDA
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2291
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: coinhive.com

Bericht door willy »

Bedankt, ga ik zeker eens nalezen en mogelijks indien het lut ook toepassen

Nu nog iemand voor een oplossing van de melding van die i-frame pagina van iedereen-verdienen linkspel

Ik heb geen idee of daar linkspellen in gepromoot worden maar dan moeten we er toch eens achter komen welke sites daarin worden gepromoot ?
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: coinhive.com

Bericht door Christina »

@ Willy:

De wm even een PB sturen hier op het forum is een makkelijke manier om contact te maken.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: coinhive.com

Bericht door Christina »

Info: Het Coinhive virus is een virus wereldwijd geinstalleerd door hackers voor het verkrijgen van cryptocurrency. En op die manier via een reclame advertentie (afbeelding) van een auto in de wereld geholpen. Dus door het aanklikken en en bekijken van die advertentie is het wereldwijd verspreid.
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: coinhive.com

Bericht door Silvia »

Het wordt een steeds groter probleem.

1 van de leden van smartclix mailde onderstaand:
Als ik op mijn werk op uw website bezig ben krijg ik de laatste dagen steeds een waarschuwing van Symantec Endpoint Protection dat de files coinhivemin.js en cryptonight-amsjs... in quarantaine worden gezet. Afgelopen week hadden wij op onze server diverse bestanden waarvan de extensie ongewenst is gewijzigd. Mogelijk is dit toch van uw website afkomstig. Misschien is onderzoek mop zijn plaats.

En ondertussen denk ik: ja, wat kan ik er aan doen om het op te lossen voor leden.
Ik heb eigenlijk geen idee.
Wie het wel weet, mag het zeggen, graag zelfs.
nachtvlinder
2 Euro
2 Euro
Berichten: 184
Lid geworden op: 28 feb 2014 23:45

Re: coinhive.com

Bericht door nachtvlinder »

klikken op je werk??? lijkt me niet wenselijk en ook niet verstandig.

Waarschijnlijk zijn het maar een aantal leden die zich actief met bitcoins cq het minen ervan bezig houden.
dat ze dit doen is tot daar maar om dit nu in mijn ogen "stiekem" te doen door onze computers er mee te belasten vind ik minder.

misschien willen de leden die gebruik maken van onze computers door het minen van cryptocurrency zich bekend maken bij één van de
moderators om tot een oplossing te komen.

onder het kopje verdienen een mogelijkheid zetten met alleen klikfans die bitcoins betreffen???????? dan kan ieder voor zich
uitmaken of ze geklikt worden of niet, ze zijn dan in ieder geval voor iedereen herkenbaar.

verder zou ik het ook niet zo snel weten om dit op te lossen.
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: coinhive.com

Bericht door corinasjunk »

nachtvlinder schreef:klikken op je werk??? lijkt me niet wenselijk en ook niet verstandig.

Waarschijnlijk zijn het maar een aantal leden die zich actief met bitcoins cq het minen ervan bezig houden.
dat ze dit doen is tot daar maar om dit nu in mijn ogen "stiekem" te doen door onze computers er mee te belasten vind ik minder.
Idd, klikken op het werk, ook al is het in de eigen tijd in de pauze... lijkt me niet heel wenselijk.

Qua bitcoin actieve leden... ik mine bitcoin. Niet op mijn laptop, maar via sites, en niet terwijl ik klik. Ik heb geen mining sites in mijn rotator staan, zelfs niet als reflink. Ik zie cryptocurrencies en linkspellen ook als 2 aparte dingen. Kan ik iedereen aanraden!
Lijkt mij ook erg weinig opleveren.
Je hebt zeker 1000 hashes nodig voordat het uberhaupt meetelt in de omzetting naar crypto's.
Met een snelle computer mine je met mazzel 20 hashes per seconde.
Dan moet een pagina dus al 50 seconden open staan om iets op te kunnen leveren.
In een linkspel staan er meestal meerdere tabs open, waardoor het minen langzamer gaat (denk aan misschien max 5 hashes/s), dan moet de pagina al 200 seconden (ruim 3 minuten dus) open staan. Gaat nooit gebeuren gok ik zo.
Opbrengst: niks, nada, noppes voor de adverteerder en een hoop ergernis voor de klikkers en webmasters.
Als dat nu tot de adverteerders doordrong...

Gewoon verbod op mining instellen. Lastiger uitgevoerd dan gezegd natuurlijk, maar dan weet wel iedereen dat het ongewenst is, wellicht heeft nog niet iedereen dat door.
Plaats reactie