Accountscore

Discussies over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd met de Nederlandse "Verdien Geld" programma's.
Denise
20 Euro
20 Euro
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2014 00:57

Re: Accountscore

Bericht door Denise »

De sites met accountscore konden leuk zijn, 5 emails per dag, tot 2 cent per email, maar sinds ze een wijziging hebben doorgevoerd keldert de accountscore gigantisch snel en krijg je nog maar een paar cent als je een aankoop doet of helemaal geen vergoeding, terwijl de aankoop wel geregistreerd is. En de accountscore stijgt er niet door, dus aan een uitbetaling komen lukt niet, want je komt nooit meer aan die 5,5.
Frustrerend en erg jammer.
Ik had ook een tijdje terug al een email gestuurd waarom de accountscores ineens zo dramatisch waren gekeldert, dist was het antwoord:

"Onlangs zijn er automatische herberekeningen geweest omdat er spijtig genoeg een fout zat in het accountscore systeem.

Veel leden bleven door een aankoop/deelname van bijvoorbeeld 2 of meerdere jaren geleden op een te hoge score staan, terwijl deze naar verloop van tijd normaal gesproken geleidelijk zal dalen.
Dit betekent ook dat helaas deze leden ook al jaren lang een te hoge vergoeding hebben ontvangen.

De accountscore is nu automatisch gecorrigeerd naar het niveau waar een lid recht op hebt met de daarbij behorende vergoedingen

Ons spaarprogramma is gebaseerd op loyaliteit. Leden die regelmatig via ons online winkelen zullen hogere vergoedingen en een hogere accountscore krijgen, en leden die niet regelmatig hun deelnames en/of aankopen via ons doen zullen op de ladder dalen.

Een bonus/malus systeem dus, waarbij de leden die regelmatig deelnames en/of aankopen doen via ons vooral beloond worden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,"
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Accountscore

Bericht door Christina »

@ Denise:

Dat is het nadeel van de sites met accountscore.
Ze kunnen naar believen de dingen aanpassen en dat is dan niet in het voordeel van de leden.

Wil je ooit uitbetaald worden ben je verplicht daar je aankopen e.d. te doen.

Vergelijk eens voor je een aankoop doet wat de cashback is die andere sites geven voor de zelfde aankoop.
En tel dan uit waar je beter af bent.
Gebruikersavatar
Bep
20 Euro
20 Euro
Berichten: 526
Lid geworden op: 03 feb 2014 13:09

Re: Accountscore

Bericht door Bep »

Christina precies, ik heb hetzelfde antwoord gekregen als Denise en heb dus nu mijn aankopen via Enqueteclub gedaan.

Ik heb nu een hogere vergoeding en ik was al dit jaar uitbetaald door die site. Je kunt niet uitbetaald worden door die accountscore sites. Tenzij je natuurlijk alles doet wat ze maar willen en dit niet bijgesteld wordt, het kost je dus duizenden euro's voor een klein beetje geld te verdienen. Die aanpassingen zijn inderdaad ten nadele van de leden.

Wat ik vreemd vind is dat ze er nog mee door gaan. Zijn er nu echt nog zoveel leden die dit blijven promoten? Dit terwijl er dus echt leuke sites bestaan die wel uitbetalen zonder dat je iets verplicht bent? Dit is toch niet de doelgroep die voor een centje zitten te klikken? Denken ze nu echt dat we een heleboel geld uit gaan geven voor een uitbetaling die nooit zal gebeuren?
kaatje
2 Euro
2 Euro
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jan 2014 14:58

Re: Accountscore

Bericht door kaatje »

Bep schreef: 06 sep 2020 00:05 Wat ik vreemd vind is dat ze er nog mee door gaan. Zijn er nu echt nog zoveel leden die dit blijven promoten? Dit terwijl er dus echt leuke sites bestaan die wel uitbetalen zonder dat je iets verplicht bent? Dit is toch niet de doelgroep die voor een centje zitten te klikken? Denken ze nu echt dat we een heleboel geld uit gaan geven voor een uitbetaling die nooit zal gebeuren?
Ik snap dit ook niet ik heb die sites nogal vlug geschrapt want je komt nooit tot een uitbetaling dat is toch zonde van je tijd!!
Gebruikersavatar
Bep
20 Euro
20 Euro
Berichten: 526
Lid geworden op: 03 feb 2014 13:09

Re: Accountscore

Bericht door Bep »

Bep schreef: 28 mei 2018 09:05 Zinngeld is nu ook een accountscore site geworden. Kan er ergens een verkorte lijst van deze cashback sites gemaakt worden? Nu kon ik dit topic niet terugvinden met zoeken omdat er teveel meldingen waren.

Zinngeld
Spaaractief
Spaarbron
Dit zijn dus geen kliksites meer maar cashbacksites (je moet nl. teveel kopen (+/- €1000,00 besteden) om uitbetaald te worden, je kunt dan beter op de sites zelf eens kijken of je geen korting kunt krijgen zonder deze ellende) en als ze allemaal bij elkaar staan kun je zelf bepalen of je daar nog lid van wil worden. Ik zoek nl hiervoor nieuwe sites die geen accountscore hebben en hopelijk ook niet krijgen. Jammer bij deze zou ik uitbetaald zijn geweest. :cry:
Ik zoek niet onder cashbacksites dus het zou makkelijker zijn als deze onder accountscore lijst komt te staan, mocht er een lijst bestaan.


Ik kom er net achter dat ik bij Bespaartotaal niet uitbetaald kan worden omdat ik geen 55% andere zaken heb gedaan op die site!
Is dus een verstopte accountscore die niet duidelijk vermeld wordt op de site tenzij je een uitbetaling wilt hebben dan staat er ineens bij mij:
Op dit moment bestaat 45.39% van je inkomsten uit andere activiteiten dan het klikken van e-mails en betaalde advertenties. Lees meer over account score
Ik klikte even aan de zijkant op
Hoe hoger je bonus, hoe meer je verdient. Meer info:
Ja hoor hier staat hoe het werkt, maar nog steeds geen hoogte van wat je moet hebben bereikt.
Als je dus een jaar dit niet allemaal gedaan hebt dan gaat je score omlaag. Leuk hé 🤬
Doe jij een periode niet mee aan acties via onze website en nieuwsbrieven dan zul je zakken op de bonus-malus ladder. Je verdiensten voor het lezen van de nieuwsbrieven zullen zakken net als de kortingen die je ontvangt bij online aankopen. Ook hier is de reden eigenlijk heel simpel. Lees jij enkel mails en verdien je geen geld dan lever je ons dus ook niks op. Daarentegen moeten we je wel betalen voor het lezen van de nieuwsbrieven.
Die laatste zin is alleen een optelling van de waarde, uitbetaald word je dus niet.

Ik heb 2 leden aangebracht, aankopen gedaan en meegedaan aan acties (dit te weinig blijkbaar) zonder dat ik wist dat dit een score moest verhogen. Jammer ik ga dus niet meer klikken op iets wat nooit tot een uitbetaling komt. Ik doe voldoende mee met alle sites die ik heb en als zij vinden dat het niet voldoende is moeten ze cashbacksites worden en geen GPT site met mails. Je kunt ook niets extra verdienen onder dat tabje "direct verdienen" er is geen enkele link geldig of je kunt er niets mee, dus je kunt je score niet anders dan met aankopen verhogen.

Ik heb mijn lesje geleerd bij Spaaractief, aankopen gedaan en de score ging van 5.6 naar 2.9 omdat er een foutje zat in de telling, nog een paar aankopen gedaan via die site maar de score ging steeds omlaag, nu staat hij op 2.1 daar. Ik ga me niet bezig houden met sites die afdwingen iets te kopen wat je niet kunt gebruiken om aan een score te komen.


Deze kan er nu ook aan toegevoegd worden.

BESPAARPORTAAL.NL

Je hebt nu dus in de lijst bestaande sites die e-mails versturen en een accountscore hebben:
Bespaarportaal.nl
Spaaractief
Zinngeld
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Accountscore

Bericht door Christina »

@ Bep:

Er is wel een topic waar wordt gesproken over de accountscore: viewtopic.php?t=353

Maar dat topic is al wat ouder. Als er hier geen meldingen worden geplaatst van sites die ineens ook een accountscore gaan hanteren is er ook geen uo-to-date informatie over.

Ik kan alleen iedereen adviseren áltijd eert de FAQ/Voorwaarden te lezen op een site vóór aanmelding.

Voor zover mij bekend hanteren alle sites van de Emailmarketing groep een accountscore.

Ladymail is als eerste begonnen met de accountscore.
Zinngeld en Spaarbron hanteren al een paar jaar een accountscore.
Spaaractief is als ik me niet vergis van de Emailmarketing groep.

Persoonlijk heb ik alle sites die een accountscore gingen hanteren gelijk de deur uit gedaan.

Je wordt verplicht te "participeren" zoals ze het noemen op de site.
Als je een aankoop hebt gedaan gaat je accountscore omhoog. Maar koop e dan een tijdje niets gaat die accountscore even snel weer omlaag.
Dus je mag je suf blijven kopen om ooit een uitbetaling te krijgen!

Wat de sites van Orange Buddies betreft: Cashback Korting, Lady Cashback en Enqueteclub geven 50% cashback van de commissie die ze zelf krijgen.
Nu Cash, iPay en Gekkengoud geven veel minder, ik denk een kwart van de commissie. Dat is altijd al zo geweest.
Dus altijd slim om even te vergelijken hoe veel cashback je krijgt op verschillende sites voor de zelfde aankopen bij de zelfde webshop.

Ook Euroclix en Quassa geven minder cashback. Weet het niet exact maar denk ook 25 of 30% va de commissie.

Overigens geven wij op Lage Landen Klikjes wél 50% van de commissie als cashback en zo zijn er nog een paar sites die dat doen.

Dus altijd leuk als mensen ook eens bij de kleinere klik- en linkspelsites dan wel GPT-sites kijken om aankopen te doen zodat die ook wat extra inkomsten kunnen genereren uit de aankopen van leden dan alleen de kas van de grotere spelers vullen die betaalde krachten in dienst hebben.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2291
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Accountscore

Bericht door willy »

En ik heb een tijdje aankopen , meteen na goedkeuring uitbetaald , dus dom van me lol

Kleinere sites zullen er toch moeten mee stoppen vrees ik, valt ook steeds minder te promoten en dergelijke
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Accountscore

Bericht door Christina »

@ willy:

Dat doen wij ook en ja we moeten zelf vaak lang wachten op de betaling en in een enkel geval wordt er nooit betaald.

We hebben van een bepaalde webshop al ongeveer 2 jaar een flink bedrag tegoed.
Is een incassoverhaal geworden maar denk niet dat we dat geld ooit nog gaan krijgen.
Maar ook de sites van Orange Buddies keuren volgens mij de aankoop direct goed als zij de goedkeuring binnen hebben.
Alleen verdienen zij veel meer en worden dus ook sneller betaald.
bouwie1982
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2018 18:52

Re: Accountscore

Bericht door bouwie1982 »

De volgende site hebben allemaal een accountscore.

Het staat niet aangegeven op de site, maar zodra je een uitbetaling wil doen moet je een score van 5,5 hebben

Betaalde Mails
DoublePoints
DirectVerdiend
SnelEuro
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Accountscore

Bericht door Christina »

@ bouwie1982

Bij Betaalde Mails, Direct Verdien en Sneleuro stond het volgens mij altijd wél op de site.
Kan zijn dat het is veranderd, ben daar al jaren geen lid meer.
Om exact te zijn sinds de invoering van de accountscore niet meer.

Double Points nooit lid geweest dus dat weet ik niet maar is hier op het forum vast ergens terug te vinden.
Plaats reactie